Neem contact met ons op

Vind hier antwoord op je parkeervragen

Contact

Het lang parkeren in Harlingen wordt beheerd door InPublic B.V. Wil je contact opnemen met parkeren Harlingen omdat je een vraag, opmerking of klacht hebt? Het beste kun je ons bereiken via onderstaand contactformulier. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. Maar je kunt ons ook bereiken via info@parkerenharlingen.nl of telefoonnummer 0517 – 41 35 27 (bereikbaar tussen 07.00 – 20.30 uur). Kijk ook eens tussen de antwoorden op de veelgestelde vragen hier beneden. Misschien vind je het antwoord op jouw parkeervraag daar.

Veelgestelde vragen

Waar kan ik het beste parkeren?

Als je binnenkort naar Terschelling of Vlieland reist, dan kun je het beste jouw auto parkeren op de langparkeerterreinen P1/P2/P3 (ook wel 'Tsjerk Hides') aan de Harlingerstraatweg. Vaar je straks mee met de Bruine Vloot? Dan kun je het beste parkeren aan de Westerzeedijk. Indien je naar Harlingen reist voor een bezoek aan onze havenstad, dan kun je het best parkeren in de parkeergarage Waddenpromenade of op één van onze kort parkeren locaties.

Kan ik vooraf reserveren?

Voor het eilandparkeren wordt vooraf reserveren aangeraden. Reserveer online zodat jij verzekerd bent van een plekje voor jouw auto. Zo rijd je straks zorgeloos op kenteken binnen bij één van onze accommodaties. Heb je niet gereserveerd of kun je niet reserveren? Maak je vooral geen zorgen, er is altijd voldoende parkeergelegenheid. Blijf je langer op de eilanden of in Harlingen? Dan betaal je het verschil bij het uitrijden gewoon bij. Reserveer hier online jouw parkeerplek. Je kunt ook reserveren voor de Bruine Vloot. Let op: vooraf reserveren voor het parkeren in de parkeergarage Waddenpromenade is niet mogelijk.

Hoe rijd ik het beste naar de parkeerlocaties in Harlingen?

Als je naar Harlingen reist voor een bezoek aan Terschelling of Vlieland, dan word je door middel van ANWB-borden de weg naar onze parkeeraccommodaties verwezen. Vanaf deze accommodaties rijdt een pendelbus, die je naar de Waddenpromenade brengt waar de veerboten van Rederij Doeksen vertrekken. Wij adviseren je om ruim op tijd te vertrekken, en tenminste een uur voor vertrek naar de eilanden, aanwezig te zijn in Harlingen. Zo laat jij de parkeerstress thuis, en heb je een ontspannen start van jouw vakantie. Meer over het reizen naar Harlingen kun je vinden op de pagina over de pagina route naar de locaties.

Wat zijn de openingstijden van de parkeerlocaties?

De parkeeraccommodaties lang parkeren P1/P2/P3 en parkeergarage Waddenpromenade en parkeren Bruine Vloot aan de Westerzeedijk zijn dagelijks geopend van 07.00 tot 20.30. In- en uitrijden kan enkel tussen deze tijden. Op vrijdagen is het parkeerterrein voor de Bruine Vloot tot 22:00 's avonds geopend (april t/m september). Mochten er wijzigingen optreden in het vaarschema van Rederij Doeksen, dan passen wij de openingstijden van de parkeeraccommodaties P1/P2/P3 hier op aan.

Hoe vaak vertrekt de pendelbus vanaf de langparkeerterreinen?

De dienstregeling van onze gratis pendelbus is afgestemd op het vaarschema van Rederij Doeksen. Wij zorgen ervoor dat je op tijd naar de Waddenpromenade wordt gebracht. Hier kun je op de veerboot van Rederij Doeksen stappen.

Kan ik ook een abonnement afnemen?

Woon of werk je op Terschelling of Vlieland? Dan is een parkeerabonnement van €70 per maand mogelijk voordelig voor jou. Informeer naar de mogelijkheden door contact op te nemen via het contactformulier op de abonnementen pagina.

Kan ik mijn elektrische auto opladen?

Ja, dat kan. In de parkeergarage Waddenpromenade zijn 2 laadpunten. Op het langparkeerterrein P1 zijn 4 laadpunten. Houd dus rekening met een beperkt aantal laadpunten.

Zijn er parkeerplekken voor mindervaliden?

Ja, er zijn twee mindervaliden parkeerplaatsen op P1.

Kan ik mijn fiets ergens stallen?

Je kunt het beste jouw fiets parkeren in de parkeergarage Waddenpromenade. Hier is een overdekte fietsenstalling welke overdag geopend en vrij toegankelijk is.